RacerM

Forum de discuții și resurse pentru Racer.


    Programare

    Distribuiți
    avatar
    voinea_mario
    Verry old member
    Verry old member

    Numarul mesajelor : 1276
    Varsta : 22
    Masina Preferata in joc : Logan
    Warn :
    0 / 1000 / 100

    Reputatie : 4
    Puncte : 603
    Data de inscriere : 25/01/2008

    Programare

    Mesaj Scris de voinea_mario la data de Lun Ian 17, 2011 4:26 pm

    Dupa cum bine stiti probabil multa lume s-a intrebat cum se fac programele?
    Programele se facl cu ajutorul Pascal/C++ de obicei cel mai folosit si complicat C++ care apare mereu in jocuri
    .
    Ceva detali despre Pascal :Pascal este unul dintre limbajele de programare de referință în știința calculatoarelor, fiind cel care a definit programarea calculatoarelor. Pascal a fost dezvoltat de elvețianul Niklaus Wirth în 1970 pentru a pune în practică programarea structurată, aceasta fiind mai ușor de compilat. Unul din marile sale avantaje este asemănarea cu limbajul natural limba engleză, ceea ce îl face limbajul ideal pentru cei care sunt la primul contact cu programarea. Pascal este bazat pe limbajul Algol și a fost denumit astfel în onoarea matematicianului Blaise Pascal, creditat pentru construirea primelor mașini de calcul numeric. Wirth a mai dezvoltat limbajele Modula-2 și Oberon, similare cu Pascal.

    Ceva despre C++ : C++ (pronunțat în română "C plus plus" și în engleză "si plas plas") este un limbaj de programare general, compilat. Este un limbaj multi-paradigmă, cu verificarea statică a tipului variabilelor ce suportă programare procedurală, abstractizare a datelor, programare orientată pe obiecte. În anii 1990, C++ a devenit unul din cele mai populare limbaje de programare comerciale, rămânând astfel până azi.

    Am creat acest topic care un moderator/admin il v-a putea pune sticky(Anunt & Important) pentru toti cei care fac informatica si nu stiu sa faca unele programe in posturile urmatoare voi posta cateva dintre codurile de programe(programe gata facute) si explicatia insctructiunilor
    avatar
    voinea_mario
    Verry old member
    Verry old member

    Numarul mesajelor : 1276
    Varsta : 22
    Masina Preferata in joc : Logan
    Warn :
    0 / 1000 / 100

    Reputatie : 4
    Puncte : 603
    Data de inscriere : 25/01/2008

    Re: Programare

    Mesaj Scris de voinea_mario la data de Lun Ian 17, 2011 4:55 pm

    Primul lucru de care avem nevoie este Trubo Pascal am ales acest program deoarece este cel mai usor , cel mai simplu de utilizat, voi pune aici link de download cu cateva detalii:

    *Platforma:Win98, WinME, Windows2000, Windows2003, WinNT 4.0, WinXP, Windows Vista, Windows Vista x64, Windows 7, Windows 7 x64
    *Marime:1.76 MB
    Instalare se face foarte simplu se intra in arhiva iar apoi dam click pe executabilul UNZIP.EXE si il instalem pe partiti C:, daca acel executabil nu merge puteti intra direct in Folderul BIN si de acolo puteti rula programul TURBO.EXE , Chiar daca se spune ca platformele sunt suportate de acest program nu trebuie sa uitam ca acesta are in jur de 20 de ani asa ca s-ar putea sa nu mearga nu va faceti probleme cei cu windows mai nou ca XP va voi da alt program
    Link catre Turbo Pascal:
    Da Click aici ca sa salvezi Turbo Pascal

    Dupa cum spuneam legat de program si windowsuri, daca acesta nu va merge nu va faceti probleme avem la dispozitie dev-pascal pe care il folosesc si eu, si care mi se pare mai folositor decat turbo pascal, care il recomand cu trag celor ce vor sa-l foloseasca.
    Detalii:
    *Platforma: Windows 95/98/NT/2000/XP (Vista si Seven acest program a fost testat de mine pe aceste sisteme si merge OK)
    *Marime: 8MB
    Link catre Dev-Pascal:


    Da Click aici ca sa salvezi Dev-Pascal
    avatar
    voinea_mario
    Verry old member
    Verry old member

    Numarul mesajelor : 1276
    Varsta : 22
    Masina Preferata in joc : Logan
    Warn :
    0 / 1000 / 100

    Reputatie : 4
    Puncte : 603
    Data de inscriere : 25/01/2008

    Re: Programare

    Mesaj Scris de voinea_mario la data de Lun Ian 17, 2011 5:56 pm

    Ca sa o luam cu inceputul va voi explica cuvintele "magice" care vor tine toate datele in ele ,lista de mai jos:
    * Integer (numere întregi recomandat pentru numere mari )
    * Word (numere întregi recomandat pentru numere mici )
    * Byte (umere întregi pentru numere mici)
    * Logint (numere întregi recomandat pentru numere mari )
    * Char (caractere)
    * String (șiruri de caractere)

    Trecem mai departe si va voi enumera catva operatori probabil o sa vi sa para ciudat ca uni se numesc asa , dar in programare acestia asa se numesc
    ( ) grupează expresiile
    +,- adunare și scădere
    *,/ înmulțire și împărțire (impartirea nu se face cu ":" cu cu "/")
    mod returnează restul (doar în întregi)
    div returnează câtul (doar în întregi)

    Operatori relaționali

    < mai mic
    > mai mare
    = egal
    <> diferit
    <= mai mic sau egal
    >= mai mare sau egal
    <,> mai mare sau mai mic, pe baza ordinii lexicografice în funcție de codurile ASCII
    = cele două șiruri sunt identice
    Unde Ascii este (pronunțat ˈæski) este acronimul pentru American Standard Code for Information Interchange ("Codul Standard American pentru Schimbul de Informații"). ASCII reprezintă un sistem de codificare a caracterelor, bazat pe alfabetul englez. Codurile ASCII reprezintă caractere text pentru computere, echipamente de comunicație și echipamente care lucrează cu text. Majoritatea sistemelor moderne de codificare a caracterelor, care asigură reprezentarea mult mai multor caractere, se bazează pe ASCI




    Ultima editare efectuata de catre voinea_mario in Lun Ian 17, 2011 6:30 pm, editata de 1 ori
    avatar
    voinea_mario
    Verry old member
    Verry old member

    Numarul mesajelor : 1276
    Varsta : 22
    Masina Preferata in joc : Logan
    Warn :
    0 / 1000 / 100

    Reputatie : 4
    Puncte : 603
    Data de inscriere : 25/01/2008

    Re: Programare

    Mesaj Scris de voinea_mario la data de Lun Ian 17, 2011 6:28 pm

    Instructiunile de baza, daca le invatati pe astea va va fi mult mai usor cand va ganditi la un gen de problema de exemplu adunarea a doua numere:
    *Tineti minte ca dupa fiecare comanda se scrie caracteru ;(punct si virgula) altfel v-a da eroare de compilare

    Instrucțiune multiplă

    begin
    <instrucțiuni>
    end.

    Aceasta instructiune este cea mai folosita in unele cazuri de programe simplie

    Condiție
    Daca exista o conditie in program atunci aceasta este comanda potrivita

    if <condiție> then
    <instrucțiune>;
    Cu test inițial
    Cat actiunea este in picioare atunci instructiune se v-a executa
    while <condiție> do
    <instrucțiune>;
    Trecem mai departe si usor avansam in materie de programare si o sa va scriu cele mai importante
    WRITE:Este o instrucțiune pentru afișarea pe ecran a unui text (șir de caractere) sau a valorii unor constante, unor variabile sau unor expresii, WRITELN face aceeași acțiune ca și WRITE dar după afișare mută cursorul la începutul rândului următor al ecranului
    READ:Este o instrucțiune care citește de la tastatură o variabilă,READLN face același lucru ca READ dar așteaptă un <ENTER> înainte de a prelucra datele primite
    Clrscr Comanda ce sterge ecranul ca sa nu apara operatia anterioara
    READKEY:Este o instrucțiune de citire de la tastatură a caracterelor (valori de tip char) fără ca acestea să fie afișate pe ecran
    (Pentru Dev-Pascal pentru a face programul deschideti dati new project scrieti programul ,salvati iar apoi deschideti ultimu fisier salvat si dati CTRL+F10 pentru a complia produsul si a vedea daca exista sau nu o eroare in scriere)
    Sa va pun cateva dintre programele scrise de mine:
    Cod:

    {Program ce calculeaza adunarea si inmultirea a doua numere}
    uses crt
    ;var a , b , S , I: integer {Unde S = Suma , I= Inmultirea}
    ;begin
    clrscr;
    writeln ('Scris de Voinea, Adunare si Inmultire pentru tutorial RacerM');
    write ('Tastati primul numar : '); readln(a);
    write ('Tastati al doilea numar : '); readln(b);
    S:=a+b;
    I:=a*b;
    writeln ('Suma celor doua numere ',a,' si ',b,' este : ',S,' ' );
    writeln ('Produsul celor doua numere ',a,' si ',b,' este : ',I,' ' );
    readkey;
    end.




    Pentru Download Click

    Cod:
    {Determinare si afisarea sumei cifrelor unui nr. citi de la tastatura}
    uses crt {SE pune pentru a se folosi clrscr, readkey...etc}
    ;var n ,uc,S: longint
    ;begin
    clrscr; {Goleste Ecranul}
    writeln ('Scris de Voinea, Suma cifrelor unui nr, pentru tutorial RacerM');
    write ('Tastati numarul caruia dorit sai calculati suma cifrelor '); readln(n);
    S:=0;
    while n>0 do
          begin
              uc:=n MOD 10;
              S:=S+UC;
              n:= n DIV 10
          end;
     writeln ('Suma cifrelor numarului : ',s);
     readkey; { Opreste ecranul pe loc}
     end.

    Pentru Download Click aici

    Continut sponsorizat

    Re: Programare

    Mesaj Scris de Continut sponsorizat


      Acum este: Mar Aug 22, 2017 11:05 am